måndag 25 februari 2013

Sticklingar


.... så som man tydligen inte alls ska göra. Alltså sätta dem i vatten så de utvecklar ett rotsystem som inte är anpassat för jord utan endast för vatten. Det här med plantering är inte riktigt min grej. Ändå envisas jag med att, år från år, försöka övervintra mina pelargoner. I år har jag sparat tre och två verkar faktiskt ha klarat sig. Jag tänkte plantera om dem när jag fått mig iväg till blomsterlandet och köpt jord. Sedan är det bara vänta och se om de tar sig när de får lite mera ljus på sig. Hur gör ni för att lyckas?

Vackert, men snart får de komma ner i krukor med jord.

Så här fin var den ena pelargonen för två år sedan.
(Den enda jag lyckats hålla liv i två år i rad! )
 

2 kommentarer:

  1. Klart du kommer lyckas med dina sticklingar. Jut pelargonsticklingarna sätter du i pelargonjord och låter dem stå i söderfönster. Vattna och ge näring om några veckor, de kommer att bli stora snabbt om de får sol.

    Kram Teres

    SvaraRadera